Włącz kontrast
Urząd Gminy Krzywcza
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
DECYZJA Wójta Gminy Krzywcza z dnia 31.01.2011r.

Krzywcza, dnia 31.01.2011r.

GKŚ.7620/3/2010

DECYZJA

          Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4 oraz art. 84 i art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), oraz §2 ust 1 pkt 29 i 30 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zm.), w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Pana Kazimierza Trojana zam. Skopów 65, 37-755 Krzywcza pełnomocnika Gminy Krzywcza

stwierdzam

brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowie kładki przez rzekę San w miejscowości Bachów, w ciągu drogi gminnej” na terenie oznaczonym wg ewidencji gruntów jako działki nr: 313/1, 1091, 1513, 1512, 1508, 1480/2 i 1476/2 w Bachowie, w obrębie 0002 - Bachów w miejscowości Bachów

Krzywcza, dnia 31.01.2011r.

GKŚ.7620/3/2010

DECYZJA

          Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4 oraz art. 84 i art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), oraz §2 ust 1 pkt 29 i 30 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zm.), w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Pana Kazimierza Trojana zam. Skopów 65, 37-755 Krzywcza pełnomocnika Gminy Krzywcza

stwierdzam

brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowie kładki przez rzekę San w miejscowości Bachów, w ciągu drogi gminnej” na terenie oznaczonym wg ewidencji gruntów jako działki nr: 313/1, 1091, 1513, 1512, 1508, 1480/2 i 1476/2 w Bachowie, w obrębie 0002 - Bachów w miejscowości Bachów.

UZASADNIENIE

          Do Wójta Gminy Krzywcza z wnioskiem z dnia 17.06.2010 r w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowie kładki przez rzekę San w miejscowości Bachów, w ciągu drogi gminnej” na terenie oznaczonym wg ewidencji gruntów jako działki nr: 313/1, 1091, 1513, 1512, 1508, 1480/2 i 1476/2 w Bachowie w obrębie 0002 - Bachów w miejscowości Bachów - wystąpił Pan Kazimierz Trojan zam Skopów 65, 37-754 Babice, pełnomocnik Gminy Krzywcza (ustanowiony Uchwałą Rady Gminy Krzywcza NR 75/VII/2003r. z dnia 17 czerwca 2003r.).
          Wójt Gminy Krzywcza zawiadomieniem znak GKŚ.7620/3/2010 z dnia 13.07.2010r. wszczął postępowanie administracyjne w trybie ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), zawiadomienie zostało podane do publicznej wiadomości z informacją o możliwości składania uwag i wniosków. Informacja o złożonym wniosku została zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych prowadzonym przez Urząd.
          Zgodnie z art. 78 ust 1 pkt 2 i art. 64 ust. 1 pkt 1 w związku art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.), Wójt Gminy Krzywcza wystąpił pismem z dnia 3.08.2010r. znak GKŚ.7620/3/2010 do Państwowego Powiatowego inspektora Sanitarnego w Przemyślu oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie o wyrażenie opinii w przedmiocie potrzeby przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko i ewentualnego zakresu raportu. Organy te wydały postanowienia:
1) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego – postanowienie znak PSNZ.465-40/10 z dnia 2010.08.09r., w którym nie stwierdził pod względem higieniczno – sanitarnym obowiązku przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko oraz opracowania raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia inwestycyjnego.
2) Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie – postanowienie znak: RDOŚ-18-WOOŚ-7048-13-24/2/10/ah z dnia 2010.09.14 wezwał wnioskodawcę o usunięcie braków merytorycznych Karty informacyjnej ww przedsięwzięcia.
Wójt Gminy Krzywcza pismem znak GKŚ. 7620/3/2010 z dnia 08.10.2010 r. dokonał usuniecia braków merytorycznych Karty informacyjnej, na podstawie której RDOŚ wydał postanowienie wyrażające opinię o braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko ww. przedsięwziecia. Wójt Gminy Krzywcza na podstawie: art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 z późn. zm), w związku z §2 ust. 1 pkt 29 i 30 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 z późn. zm.), art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.),wydał postanowienie znak GKŚ.7620/3/2010 z dnia 14.12.2010r. o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko ww. przedsięwzięcia. W wyniku szczegółowej analizy zgromadzonych materiałów, zasięgniętych opinii, scharakteryzowano i oceniono planowaną inwestycję zgodnie z § 4 i 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 z późn. zm.) w następujący sposób:

1. lokalizacja, i skala przesięwzięcia, wielkość zajmowanego terenu i charakter inwestycji Wnioskowane przedsięwziecie zlokalizowane będzie w miejscowości Bachów, w ciągu istniejącej drogi gminnej, o znaczeniu lokalnym na działkach nr 313/1, 1091, 1513, 1512, 1508, 1480/2 i 1476/2 w Bachowie w obrębie 0002, Bachów w miejscowości Bachów obszar objęty inwestycją nie posiada aktualnego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, ani decyzji o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu. W ramach realizacji zadania planowana jest przebudowa funkcjonującego pomostu drewnianego na rzece San. Obecnie kładka posiada ustrój wiszący, do którego z obu stron za pomocą lin podwieszone zostały przęsła stalowe pomostu. Podpory obiektu wykonano, jako pylony stalowe, złożone z rur powiązanych ze sobą za pomocą stężeń z żeber stalowych. Konstrukcja podpór i ich stan techniczny umożliwia ich adaptację i wykorzystanie dla celów planowanej przebudowy. W fazie budowy wykonane będą prace przygotowawcze, roboty ziemne, prace rozbiórkowe i montażowe oraz roboty budowlane i roboty związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym elementów stalowych obiektu. Przewiduje się zmianę niwelety kładki maksymalnie o 50 mm i rezygnację z pomostu drewnianego, celem wykonania nawierzchni z blach żebrowych, na której zostanie ułożona nawierzchnia na bazie żywic syntetycznych. Zmiana niwelety wynikać będzie z charakterystyk wytrzymałościowych i parametrów technicznych nowo zaprojektowanego rozwiązania. Nie ulegnie zmianie niweleta spodu kładki, nie zostanie zmniejszone światło obiektu. Planowany zakres prac i technologia ich wykonania pozwolą w sposób zupełny nie ingerować w koryto rzeki San. Projektowane prace przewidują również wyremontowanie dojazdów do obiektu, dostosowując istniejącą niweletę drogi do projektowanej jezdni kładki. Wyeksploatowana nawierzchnia drogi zostanie zastąpiona nową nawierzchnia bitumiczną. Po wykonaniu zadania obcinek dojazdów do kładki, jak i sama kładka nadal posiadać będą status drogi gminnej. Całkowita powierzchnia terenu objętego inwestycją będzie wynosić ok. 1150 m2, w tym powierzchnia kładki zajmować będzie ok. 360 m2. Przebudowany obiekt będzie posiadał następujące parametry techniczno – użytkowe: długość całkowita – ok. 17670 m, szerokość całkowita – ok. 3,26 m i szerokość użytkowa – ok. 2.50 m. Łączna długość przewidzianych do remontu dojazdów wynosić będzie ok. 40 m. W obrębie przebudowy po obu stronach istniejącej drogi nie występuje roślinność przydrożna. Istniejąca zieleń niska po zakończeniu robót budowlanych zostanie przywrócona.

2. brak powiązań z innymi istotnie oddziałującymi na środowisko przedsięwzięciami Planowane zamierzenie nie będzie powiązane technologicznie z innymi przedsięwzięciami mogącymi znacząco oddziaływać na środowisko. W szczególności nie będzie dochodziło do kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na którym będzie zlokalizowane przedmiotowe przedsięwzięcie. Wszelkie prace związane z przebudową obiektu zostana wykonane z zastosowaniem sprawnych technicznie maszyn i urządzeń oraz w sposób jak najmniej uciążliwy dla okolicznych mieszkańców i otaczającego środowiska.

3. wykorzystania zasobów naturalnych Inwestor w fazie realizacji inwestycji wykorzystywał będzie typowe dla tego rodzaju inwestycji materiały i surowce. Wykorzystywane materiały budowlane będą posiadać wymagane atesty i deklaracje zgodności.

4. emisja i występowanie innych uciążliwości Na etapie realizacji inwestycji źródłem oddziaływań mających wpływ na stan jakości powietrza będą: maszyny i urządzenia wykorzystywane do prac rozbiórkowych i budowlanych oraz pojazdy transportujące niezbędne do przebudowy obiektu. Podczas prac emisja niezorganizowana zanieczyszczeń z wymienionych powyżej źródeł będzie na bardzo niskim poziomie i czasowo ograniczona do godzin prac budowlanych. W związku z tym nie dojdzie do wystąpienia przekroczeń dopuszczalnych norm zanieczyszczeń, a występujące chwilowe podwyższone stężenia zanieczyszczeń ograniczone będą do terenu inwestycji. Podczas prac związanych z realizacją inwestycji źródłami hałasu będą pracujące maszyny budowlane i urządzenia techniczne. Może to spowodować krótkoterminowe przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego w porze dziennej, w terenie przyległym do miejsca prowadzenia robót budowlanych. Zmiana klimatu będzie jednak miała charakter czasowy i odwracalny, nie kumulujący się w środowisku. Zapewniona zostanie odpowiednia organizacja robót i lokalizacja zaplecza oraz właściwy stan techniczny bazy sprzętowej.Odbiorniki wód opadowych zabezpieczone będą przed ewentualnymi wyciekami substancji ropopochodnych ze sprzętu budowlanego. Odpowiednio zostanie zabezpieczone składowanie materiałów sypkich, w celu ograniczeń wtórnego zapylenia terenu. Prowadzenie prac, w sposób zapewniający oszczędne korzystanie z terenu, dla minimalizacji zagrożenia zaniczyszczeniem wód powierzchniowych i gruntowych zostaną zainstalowane na zapleczu budowy przenośne sanitariaty, które będą sukcesywnie opróżniane. Powstające odpady będą magazynowane w wydzielonym miejscu i systematycznie przekazywane do odzysku bądź unieszkodliwiane.
         Na etapie eksploatacji wykonane obiekty nie będą źródłem emisji mogących pogarszać jakość powietrza i nie będą miały wpływu na zmianę klimatu akustycznego w pobliżu lokalizacji inwestycji. Realizacja planowanej inwestycji umożliwi prawidłową obsługę komunikacyjną na tym terenie poprzez usprawnienie płynności ruchu pojazdów poruszających się po drodze. Tym samym, w istony sposób zapewni bezpieczeństwo istniejącego ruchu samochodowego i pieszego. Projektowane odwodnienie będzie zapewnione przez odpowiednie ukształtowanie spadków podłużnych i poprzecznych drogi. Wody opadowe, które będą spływać z terenu inwestycji nie będą wymagały oczyszczenia przed wprowadzeniem ich do wód lub do ziemi, zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz. U. Z 2006 r. Nr 137, poz. 984 ze zm.) w sprawie warunków technicznych, jakie należy spełnić przy wprowadzeniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych do środowiska wodnego.

5. obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na terenach o znaczeniu historycznym, kulturowyc lub archeologicznym.

6. transgraniczny charakter oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze Uwzględniając lokalizację planowanego zadania w znacznej odległości od granicy państwa oraz jego przewidywany zasięg oddziaływania na etapie realizacji, eksploatacji, nie zachodzą możliwości genetowania przez przedmiotowa inwestycję oddziaływań o charakterze transgranicznym.

7. zastosowanie rozwiązania chroniące środowisko to. m. in.: Ze względu na charakter planowanej inwestycji i funkcji jaką będzie pełnić na etapie emisji, nie będzie ona źródłem ponadnormatywnych oddziaływań na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi. Inwestor przewiduje następujące rozwiązania ograniczające jej wpływ na otoczenie:
- stosowanie maszyn i urzadzeń, posiadających stosowne atesty i aprobaty techniczne,

zapewnienie organizacji robót, tak aby były one prowadzone wyłącznie w godzinach dziennych, · używanie i składowanie materiałów oraz surowców, w taki sposób aby nie było możliwości przedostania się ich do wód podziemnych lub spowodowania zanieczyszczenia przyległego terenu,
- zabezpieczenie odbiorników wód opadowych przed ewentualnymi awariami i wyciekami substancji ropopochodnych ze sprzętu budowlanego,
- prowadzenie prac, w sposób zapewniający oszczędne korzystanie z terenu,
- prowadzenie prac związanych z realizacją inwestycji, bez konieczności ingerowania w korytu i brzegi rzeki San,
- zabezpieczone składowanie materiałów sypkich, w celu ograniczenia wtórnego zapylenia terenu.
- uporządkowanie i przywrócenie terenu do stanu umożliwiającego jego użytkowanie,

zastosowanie tłumików drgań i hałasu powodujących zmniejszenie emitowanego hałasu podczas prac,
- odwodnienie korpusu drogowego realizowane będzie za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych jezdni, poboczy i samooczyszczających się rowów trawiastych,
- ograniczenie emisji spalin i zapylenia w rejonie planowanej inwestycji poprzez poprawę istniejącej nawierzchni i usprawnienie płynności ruchu pojazdów korzystających z drogi,
- realizacja inwestycji nie przewiduje zniszczenia szaty roślinnej,
- prowadzenie prawdziwej gospodarki odpadami na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia poprzez ich selektywne składowanie, a następnie odbieranie przez uprawnionych odbiorców do odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z ustawą o odpadach.

8. obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Przedmiotowe przedsięwzięcie zrealizowane będzie w granicach obszaru mającego znacznie dla Wspólnoty „Rzeka San” (PHL180007) oraz Parku Krajobrazowego Pogórza Przemyskiego funkcjonującego na mocy rozporządzenia Nr 73/05 Wojewody Podkarpackiego Parku Krajobrazowego Pogórza Przemyskiego z dnia 37 października 2005 r. (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego Nr 137, poz. 2089). W myśl zapisów § 3 ust. 1 pkt. 1 cyt. Rozporządzenia Wojewody Podkarpackiego, na terenie Parku Krajobrazowego Pogórza Przemyskiego zabrania się realizacji przedsięwzięć mogących znacząco wpływać na środowisko. Powyższy zakaz, zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr. 151, poz. 1220 ze zm.) nie dotyczy realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko wykazała brak znaczącego negatywnego wpływu na przyrodę Parku Krajobrazowego. Powyższy zakaz nie dotyczy jednak realizacji inwestycji celu publicznego. Na podstawie przedłożonej dokumentacji przedmiotowe przedsięwzięcie stanowi inwestycję celu publicznego, w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zm.) i w związku z tym, nie nałożono obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Mając na uwadze lokalizację (realizacja inwestycji w ciągu drogi gminnej), zakres i rodzaj przedsięwzięcia (przebudowa istniejącej kładki wraz z remontem dojazdów), a także charakter i skalę generowanych oddziaływań na środowisko przyrodnicze, uznano, iż przedmiotowe działanie nie będzie znacząco oddziaływać na zasoby, twory i składniki przyrody wymienione w art. 2 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody. W szczególności nie będzie w sposób znaczący oddziaływać na przedmioty i cele ochrony ww. obszaru Natura 2000, na integralności tego obszaru oraz spójność sieci Natura 2000. Stąd po dokonaniu analizy wstępnej w kontekście potrzeby przeprowadzenia oceny, oddziaływania, na obszar Natura 2000 stwierdzono, że nie ma konieczności przeprowadzania pełnej oceny oddziaływania, wymaganej w art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, uznano, przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzeniu raportu o oddziaływaniu na środowisko.

W związku z powyższym należało orzec jak w sentencji.

POUCZENIE

1. Integralną częścią niniejszej decyzji jest załącznik nr 1 „Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia.
2. Zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę. Wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem czterech lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.
3. Zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) termin, o którym mowa w ust. 3 może ulec wydłużeniu o 2 lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

4. Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, ul. Borelowskiego 1 za pośrednictwem Wójta Gminy Krzywcza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Załączniki:
1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy ooś.
2. Karta informacyjna przedsięwzięcia.

 

Wójt Gminy Krzywcza

(-) Witold Szpytman

 

Otrzymują:
1. Wnioskodawca.
2. Strony postepowania.
3. a/a.

Do wiadomości:
1. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Przemyślu.

Załączniki:

Nazwa plikuTyp plikuRozmiar
Załącznik Nr 1 - Charakterystyka przedsięwzięcia Plik pdf 133.08 KB
powrot
Podmiot publikującyUrząd Gminy Krzywcza
WytworzyłBogusław Czech - Inspektor2011-02-04
Publikujący -
Urząd Gminy KrzywczaKrzywcza 36, 37-755 Krzywcza tel. 16 671 14 86 email: sekretariat@krzywcza.pl
Wygenerowano: 21 listopada 2024r. 11:25:10
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.